fredag 21 juni 2019

Sojafri Mango Frozen Yogurt

Glad Midsommar! Jag och mamma var hos en vän och kom först hem vid midnatt. Det var jättemysigt! 😁 

Jag vet att Frozen Yogurt inte är någon traditionell midsommardessert, men jag tycker det ska bli det! Men vad är skillnaderna mellan glass, sorbet, sherbet, granita och Frozen yogurt? Kolla på den här tabellen jag gjort:


Sojafri Mango Frozen Yogurt 
(Jag fick ca 930 g)

Ingredienser: 
250 g naturell havreyoghurt 
500 g fryst tinad mango
2 msk ICA Sötströ 

Instruktioner:
Häll havreyoghurt i en skål. Täck med tallrik och frys i 2 timmar. Rör om var 20:e minut. Ta ut skålen och låt stå i 20 minuter. Häll havreyoghurt i en mixer. Mixa i 30 sekunder. Tillsätt mango och sötströ. Mixa i 6 minuter. Häll i skålar. Täck med tallrik och frys i 2 timmar. Rör om var 20:e minut. Servera kallt. 

Förvaring: Förvara i frysen.



Tschüss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar