söndag 8 juli 2018

Krusbärssmoothie

Jag hade inte innan 29:e juni smakat krusbär. När jag smakade på mitt första krusbär utbrast jag ”mm!” och min mamma gissade rätt på vad jag provat. 

Jag hade inte många krusbär eftersom vi redan ätit många, (😋), men jag visste att jag ville göra något gott med dem. Jag hade också lime och äpple hemma och hade en gut feeling att de tre smakerna skulle bli en perfekt harmoni. 

Den ser inte så aptitretande ut, men döm inte boken efter omslaget!


Krusbärssmoothie 
(Jag fick 1 35 cl glas)

Ingredienser:
1/2 tsk limeskal
200 g röda krusbär
1 äpple (~ 120 g)
4 msk vatten 
2 msk ICA Sötströ 

Instruktioner:
Skölj och finriv lime. Skölj krusbär i durkslag. Skär bort knopparna och halvera krusbären. Skölj äpplet. Skala och dela med äppelklyftare. Grovhacka klyftorna. Häll limeskal, krusbär, äpple, vatten och sötströ i en mixer. Mixa 3-4 minuter. Servera kallt. 

Förvaring: Häll i glas och förvara i kylen. 


Tschüss! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar