onsdag 18 juli 2018

Kokt neutral quinoa

Jag vet att jag redan publicerat kokt quinoa, men jag smaksatte quinoan med buljong och salt. Nu har jag gjort helt neutral quinoa med bara vatten! Denna fungerar alltså i söta recept. 


Kokt neutral quinoa 1
(Jag fick ca 670 g)

Ingredienser:
2 1/2 dl Garant Ekologisk Quinoa (~ 200 g)
6 dl vatten

Instruktioner:
Värm en spisplatta på medelvärme. Skölj quinoa i en sil. Häll quinoa och vatten i en kastrull. Låt sjuda under lock i 15 minuter. Rör om var 3-4:e minut. Häll quinoa i en sil. Servera varmt.

Förvaring: Häll i skål, täck med aluminiumfolie och förvara i kylen. 



Kokt neutral quinoa 2
(Jag fick ca 1690 g)

Ingredienser: 
5 dl quinoa (~ 400 g)
12 dl vatten

Instruktioner:
Värm en spisplatta på medelvärme. Skölj quinoa i en sil. Häll quinoa och vatten i en kastrull. Låt sjuda under lock i 15 minuter. Rör om var 3-4:e minut. Häll quinoa i en sil. Servera varmt.

Förvaring: Häll i skål, täck med aluminiumfolie och förvara i kylen. 




Tschüss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar