fredag 8 juni 2018

Lingonshake

Nu har mitt sommarlov officiellt startat!! Jag blev riktigt nöjd med mina betyg, 5 st A, om jag får skryta.. 😋

Fira sommarlovet med en Lingonshake! Så, det är en ”shake”. Inte krämig som en smoothie eller glassig som en milkshake. Typ en vattnig glassfri milkshake-smoothie. 🤔😋

Anyways, really easy att göra! Behövs bara isbitar, lingonsylt, sojamjölk och sukrin melis och en mixer!

Originalt recept är från



Lingonshake 
(Jag fick 4 35 cl glas)

Ingredienser:
Originalt: 
2 msk lingonsylt 
3 dö mjölk (3%)

Mitt recept: 
2 tinade isbitar (~ 25 g)
100 g rumsvarm lingonsylt
6 dl sojamjölk
5 msk Funksjonell Mat Sukrin Melis

Instruktioner:
Lägg lingonsylt och mjölk i en glasburk med lock.
Sätt på locket. Skaka.

Mina instruktioner: 
Häll isbitar, lingonsylt, sojamjölk och sukrin melis i en mixer. Mixa i 30 sekunder. Servera kallt.

Förvaring: Häll i glas och förvara i kylen.


Tschüss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar