fredag 3 augusti 2018

Vattenmelonpopsicles

Heute har vi varit i tysktalande delen av Schweiz, Bern. Vi var på Berns Historische Museum och såg en fantastisk utställning om flyktingar, ”Flucht”. 




Efter flera timmar i museumet gick vi till Gamla Stan och promenerade vid Kramgasse. Eftersom vi insåg att alla butiker var skitdyra gick vi in till centrum. 



Där hittade vi jackpot på H&M och en ny favorit, C&A. Mitt bästa köp var definitivt en t-shirt med Friends-loggan på! 


Det är Watermelon Day idag! Jag har testat galiamelon och honungsmelon, vilka jag gillade, men min första melonkärlek är ju vattenmelonen. Hur kan den ha så mycket smak när 91 av 100 g är vatten?! 😋🍉 


Vattenmelonpopsicles 
(Jag fick 14 popsicles, ca 880 g)

Ingredienser:
4 dl Alpro Soya Mild & Creamy Naturell Ekologisk Osötad
4 msk ICA Sötströ 
555 g fryst tinad vattenmelon 

Instruktioner:
Häll yoghurt i en skål. Täck med aluminiumfolie och frys i 4 timmar. Ta ut skålen, rör om och låt stå i 5 minuter. Häll yoghurt, sötströ och vattenmelon i en mixer. Mixa i 30 sekunder. Häll i popsicleformar. Sätt i glasspinnar. Ställ i frysen i minst 5 timmar. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i frysen.


Tschüss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar