tisdag 14 augusti 2018

Kokta bruna linser

Nu till de mer ovanliga linserna! Bruna linser kunde jag inte hitta i någon matbutik och när jag beställde dem online så fick jag aldrig dem. Handla INTE från Indiskakryddor! 

Så när jag var i Schweiz letade jag och hittade lyckligtvis bruna linser på Migros i Fribourg! 



Observera att detta receptet ENDAST gäller för BRUNA linser. Koktider är olika för olika sorters linser! 



Kokta bruna linser
(Jag fick ca 475 g)

Ingredienser:
200 g Migros Linsen
15 dl vatten

Instruktioner:
Värm en spisplatta på hög värme. Skölj linser i en sil. Häll linser och vatten i en 3-liters kastrull. Koka i 20-21 minuter och rör om hela tiden. Ta bort kastrullen och låt svalna. Skölj linser i sil. 

Förvaring: Häll på tallrik, täck med aluminiumfolie och förvara i kylen.



Tschüss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar