måndag 24 december 2018

Eggnog

God Jul! Frohe Weihnachten! Merry Christmas! 

Glada nyheter! Jag har idag öppnat ett Instagramkonto för bloggen! För att göra det enkelt att hitta så heter jag ”Feliciasbakexperiment”. Länk: https://www.instagram.com/feliciasbakexperiment/

En jultradition i Storbritannien, Kanada och USA är att dricka eggnog. Men eftersom jag sedan 14:e december är vegan så har jag gjort en himmelskt god vegansk eggnog! 

Eggnog är en biprodukt av medeltida drycken Posset.

Originalt recept är från 
https://simpleveganblog.com/simple-vegan-eggnog/



Eggnog
(Jag fick 3 24 cl glas) (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️)

Ingredienser:
Originalt:

  • 1 15-ounce can coconut milk (400 ml)
  • 1/2 cup raw cashews (65 g)
  • 1/4 cup water (65 ml)
  • 3 tbsp maple syrup
  • 1/4 tsp ground nutmeg
  • 1/4 tsp ground cinnamon

Mitt recept:
70 g naturella cashewnötter
3 dl vatten
3 dl vispgr”dde
4 msk Risenta Sojamjöl
2 msk ICA Sötströ 
1/2 tsk malen kanel

Garnering:
Malen kanel

Instruktioner:

  1. Soak the cashews overnight or for at least 1 hour.
  2. Place all the ingredients in a blender and blend until smooth.
  3. I prefer to serve the eggnog chilled, so I keep it in the fridge for at least 1 or 2 hours.
Mina instruktioner:
Häll cashewnötter och vatten i en skål. Låt stå i 2 timmar. Skölj cashewnötter i en sil. Häll cashewnötter, vispgr"dde, sojamjöl, sötströ och kanel i en mixer. Mixa i 5 minuter. Häll i glas och strö över kanel. Servera kallt. 

Förvaring: Förvara i kylen. 




Tschüss! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar