fredag 8 februari 2019

Hallon Frozen Yogurt

Yummie, yummie är hallon! Vad som är bättre än den här Frozen Yogurten är Alfo! Alfo är en mellanösternsk mataffär i Helsingborg. Jag var där idag och hittade till enorm överraskning GoGreens Glutenfri Havredryck Osockrad! Jag hade kollat överallt och Hemköp var den enda kedjan som hade den online. Men på Stattena och Söder fanns ingen. Jag hade gett upp och skulle beställa, när jag ser den!! 😜
Jag köpte också Favabönor, papaya och kumquat.
Papayan var helt okej, men torkade är mycket bättre. Kumquat var för syrlig och smakade mer citron än apelsin.





Hallon Frozen Yogurt
(Jag fick ca 1540 g) (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️)

Ingredienser:
500 g naturell havreyoghurt 
1000 g frysta tinade hallon 
1 dl vatten
3 msk ICA Sötströ 

Instruktioner
Häll havreyoghurt i en skål. Täck med tallrik och frys i 3 timmar. Rör om var 20:e minut. Ta ut skålen och låt stå i 20 minuter. Häll yoghurt i mixer. Mixa i 30 sekunder. Tillsätt hallon, vatten och sötströ. Mixa i 2 minuter. Häll i skålar. Täck med tallrik och frys i 3 timmar. Rör om var 20:e minut. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i frysen.




Tschüss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar