lördag 7 april 2018

Galiamelonpopsicles

Popsicles i april? Yas, man! Jag är optimistisk, speciellt eftersom det ska bli 17 grader imorgon! Welcome summer!

Det här receptet gjorde jag faktiskt redan i januari för jag hade köpt meloner på ICA. Jag skulle inte använda den direkt, så jag gröp ur fruktköttet och förvarade i frysen. Ulrikas recept är för en "melondrink", men jag gick ett steg längre och frös till glass!

Originalt recept är från


Galiamelonpopsicles 
(Jag fick 17 popsicles, ca 1015 g)

Ingredienser:
Originalt:
1 honungsmelon 
saften av 1/2 citron
3 dl vatten
2 dl isbitar
1/2-1 tsk vaniljpulver
1 tsk honung

Mitt recept:
4 isbitar (~ 55 g)
695 g fryst tinat galiamelonfruktkött
3 dl kallt vatten
3 msk ICA Sötströ

Instruktioner:
Skär melonen i klyftor och skär bort skalet. Dela klyftorna i mindre bitar och kör dem och övriga ingredienser i mixern. Drick och njut!

Mina instruktioner:
Mixa isbitar, fruktkött, vatten och sötströ i 3 minuter. Häll i popsicleformar och stick i blom- eller glasspinnar. Ställ i frysen i minst 3 timmar. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i frysen.



Tschüss! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar